Excite

Sollicitatiegesprek als The Voice

Als je op zoek bent naar een baan dan heb je ongetwijfeld rare sollicitatiegesprekken meegemaakt. Denk aan bizarre vragen of ellenlange quizzen waar je je doorheen moet werken. De gemeente Hollands Kroon heeft nu een hele bijzondere vorm van sollicitatiegesprekken bedacht. Voor hun gesprekkenronde werken ze met een selectie zoals uit The Voice of Holland.

Presentatie

Met ‘De stem van Hollands Kroon’ wil de gemeente zes trainees aantrekken die zich op een bijzondere manier onderscheiden. Voor de procedure hebben zich 191 kandidaten gemeld. Allemaal mogen ze op voor een presentatie van twee minuten. Daarbij kijken ze naar de rug van de directeuren, die op grote stoelen zitten. Wanneer één van de directieleden is overtuigd van de presentatie draait de stoel om, en mag de kandidaat door naar de volgende ronde.

Logo en huisstijl

Toen het nieuws rondom de bijzondere sollicitatiegesprekken bekend werd, volgde meteen kritiek van Talpa, de producent van The Voice of Holland. Volgens Talpa maakte Hollands Kroon inbreuk op hun auteursrecht, omdat de gemeente het officiële logo en de huisstijl van het programma gebruikte. Een woordvoerster van Hollands Kroon reageert nu: “We hebben contact gehad met Talpa. Eigenlijk hebben ze ons veel succes gewenst, als we het beeldmerk van het tv-programma maar niet meer gebruiken.”

Sympathiek

Vanuit Talpa is overigens enthousiast gereageerd op het idee; het enige bezwaar was het gebruikte beeldmerk. “Blijft de gemeente daar vanaf en wordt er louter binnenskamers gebruikgemaakt van onze methode, zonder met beeld of geluid naar buiten te treden, dan hebben wij geen bezwaar,” reageert Talpa bij RTL. Talpa beschermt het merk van The Voice strikt om te voorkomen dat uiteindelijk iedereen ermee aan de haal gaat. “Dat wij deze actie van de gemeente op zichzelf sympathiek vinden, doet daar niets aan af,” aldus de woordvoerder.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017